Skip to main content
Denne cookiepolitik er udarbejdet og opdateret af CookieFirst.com.

Generelle oplysninger & Handelsbetingelser

Juridisk navn: Uni-Safe A/S
Organisationsform: A/S
CVR-nr.: 65015013

Adresse:
Uni-Safe A/S
Valseholmen 15-17
2650 Hvidovre

E-mailadresse: info@unisafe.dk
Telefonnummer: 32581615
Etableringsår: 1981

Betaling

På uni-Safe A/S hjemmeside kan du betale med følgende betalingsmetoder:

  • Visa/Dankort
  • Mastercard
  • Direkte Bankoverførsel

Betaling gennem Santander

Det er muligt betale med lån gennem Santander. Ønsker man denne mulighed, skal man ved betaling af en ordre, vælge “Betal med lån fra Santander” og godkende din ordre.

Efter afgivelsen af din ordre, kommer man til en låneberegner, hvor man direkte gennem Santander vælger låne type og ordning.

Ordren sendes/klargøres når låneansøgningen er godkendt fra Santander.

Bestilling

Bestillinger kan afgives pr. telefon, fax eller på hjemmesiden.
Husk altid at notere et telefonnummer, hvor vi kan kontakte dig ved evt.
tvivlsspørgsmål.

Levering

Vi sender alle pakker til kunder i Danmark med GLS, Post Danmark eller Danske Fragtmænd. Prisen er varierende efter vægt pr. forsendelse.
Til Grønland, Færøerne og udlandet sender vi med mest økonomiske speditør, prisen varierer alt efter mængde og hvilken destination modtageren skal have leveret til.
Vi bestræber os på at leverer indenfor 1-4 hverdage, medmindre andet er angivet under produktet, og såfremt at varen er på lager.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det
    drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre,
    og som leveres enkeltvis.
  2. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk
    besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består
    af flere partier eller dele.
  3. Får den første vare i fysisk besiddelse når det drejer
    sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@unisafe.dk eller pr. telefon: 32581615. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur -den finder du nederst i handelsbetingelserne. Du kan også bruge vores returformular. Den finder du medsendt i din ordre med varer og her. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller lere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, – Ved tydeligt personligt præg kan bl.a. forstås navnetryk eller f.eks. ønskede modifikationer eller ændringer af produktet før levering til dig.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Varer som er beregnet for anvendelse i vandet som f.eks. gummibåde, redningsveste, redningsflåder, dragter etc. betragtes som brugte såfremt de har været i vandet.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, bortset fra fragtomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Uni-Safe A/S
Valseholmen 15-17
2650 København S

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.
Når du handler på Uni-Safe A/S hjemmeside har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Uni-Safe A/S
Valseholmen 15-17
2650 København S

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret om muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registrering og videregivelse af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Hvis du har accepteret modtagelse af nyhedsbrev, vil vi benytte dine personlige oplysninger til at målrette tilbud som passer til dig via nyhedsbrev.

Personoplysningerne registreres hos Uni-Safe A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende
oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Direktøren og webmasteren for Uni-Safe A/S hjemmesiden har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige er Uni-Safe A/S.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Alle kortoplysninger som bliver indtastet ved køb på Uni-Safe A/S hjemmeside er sikret mod indblandelse fra 3. part. Reepay står for krypteringen af kortoplysninger og andre data indtastet i deres betalingsvindue, Uni-Safe A/S kan ikke drages til ansvar for dette. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@unisafe.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Uni-Safe A/S på info@unisafe.dk eller på tlf. 32581615. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Kurv
Spørgsmål? Giv os et kald på tlf. 32 58 16 15